26.5.2018

Työharjottelu Kulttuuripaja Lumossa


Olin Lumossa n. kahdeksan viikkoa harjoittamassa Nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajan ammattiani. Opiskelen siis Kankaanpään Opistossa toista vuotta ja tämä harjoittelujakso oli opintojeni toinen.

En tiennyt Lumosta oikein mitään tänne hakiessani, mutta mielenkiinnolla ja innolla lähdin tutkimaan, mitä ihmettä Kulttuuripaja on ja miten se toimii. Olin toki lukenut jo Lumon facebook- ja nettisivuja saadakseni jonkinlaisen mielikuvan.

Ilokseni sain huomata, kuinka hyvin minut otettiin vastaan, vaikka jännitin kauheasti sitä osaanko kohdata ihmisiä oikein. Ja tästä onkin mieleen painuvin kommentti Lumon kävijältä on: "Sä oot helposti lähestyttävä ihminen, uskoisin sun olevan oikeella alalla." Vau!

Vaikka olenkin sosiaalinen persoona ja opiskelen sosiaalista alaa, oletin olevani omalla tavallani todella ujo ja jännittynyt uusissa sosiaalisissa tilanteissa. Mutta kahdeksan viikon aikana, olen rohkaistunut aivan älyttömästi. Opin paljon ihmisten kohtaamista, tilanteiden lukua ja miten reagoida erilaisiin tilanteisiin.

Lumosta tuli myös minulle todella tärkeä paikka. Niin erilaisten ja upeiden ihmisten kanssa työskentely opetti minulle paljon itsestäni. Tavallaan kasvatti ihan älyttömästi kahdeksassa viikossa.

Tälläistä toimintaa ei voi kuin arvostaa ja olla kiitollinen siitä, että sitä on tarjolla. Joten vielä kerran, kiitos Kulttuuripaja Lumo huikeasta työharjottelujaksosta.

-Terveisin Miljonna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti